27 March 2008

KeTa KeSaYaNgaN HaMBa..

Windunyer kat kete ni.. dah 2 hari aku tak bawak ko gi keje.... best la ko dok umah rileks yer... tapi takper.. aku ni kan tuan yg baik.. aku bg ko cuti sebab ko dah penat bawak aku gi keje tiap2 ari...penat ko berlari 110 km/j tiap-tiap ari... (hehehehe..) sedangkan manusia yg keje pun ada cuti.. kete pun mesti nak cuti gak... ko dok umah diam2 yer...


inilah dia kete kesayangan aku.. aku pandai bawak jer.. kalu apa2 jadi kat dia... husband akulah yg kena tengok apa masalah dia... event isi minyak kete ni pun aku tak pernah... aku bukan tak reti isi minyak.. tapi aku tak yakin nak gi stesyen minyak...kang kena ngorat ngan bangla2 yg jaga kat stesyen minyak tu camner?? (alasan jer) yg aku reti.. gi keje ngan balik keje jer..

bagus kan jadi isteri yg tak pandai merayap.. husband aku dok bising gak.. sebab asik2 aku kata boring jer dok umah.... dia ada suh gak aku gi jusco yg sekankang kera jer dari umah aku.. tapi aku takut nak gi sorang2... apa yg aku takut pun aku tak tahu... maybe tempat parking dia kot sebab nak parking kena naik bukit yg tinggi.... uit.... gayat ooooooo.....

ada satu ari tu.. aku telah mencipta sejarah utk diri ku dan kete kesayangan ku ini... aku telah berjaya drive kete ni sorang2 dari putrajaya ke gombak. walaupun aku sesat, tapi aku berjaya berlagak mcm org terer....huhuhuuu

camni citer dia.. utk pengetahuan korang, anak aku sekarang ni dok ngan nenek dia kat gombak.. tiap2 hari jumaat lepas balik keje, aku ngan husband akan gi jumpa dia kat gombak dan hari ahad malam selepas anak aku tido, barulah aku ngan husband aku cabut balik putrajaya. ada satu hari tu, mak aku call cakap badan anak aku panas.. mcm nak naik campak.. aku punyalah risau, nak keje pun takder mood, nak ajak husband balik pun takleh sebab dia ada audit... fikiran aku dah berkecamuk... last2 aku dapat idea nak balik sendiri guna highway putrajaya yg baru tu. lagipun masa tu tol free dan tak der lah banyak kete lalu situ.

lepas tanya jalan ngan member2 ofis aku..dan yakin dengan jalan2 tersebut... dengan confident aku drive lah ikut highway tu.. habis jer highway, aku sampai kat satu roundbout besar yg banyak sgt simpang nak masuk.. aku jadi cuak.. kete lak banyak... mana satu aku nak masuk ni... aku ingat ila ckp.. " oja.... masa rounbout tu amik kanan tau.. ".. dalam kepala otak aku.. amik kanan...amik kanan.. trafik light dah ijau... tapi aku masuk kiri....... mcm mana ni.. kiri ngan kanan pun aku dah confuse... merasalah aku masuk jalan ke bukit bintang.

masa tu dah la time org kuar rehat.. bukan main banyak kete.. dalam hati aku asik berdoa jer.. mcmana lah ni.. mana aku nak masuk ni.... dah la jalan jem... tiba2 aku nampak sign bord tulis ampang.. kalu ampang aku taulah... bayangkan dalam jem tu aku dari lorong kiri nak ke lorong kanan.... ini memang aku takleh lupakan.. ada org hon pun aku wat bodo jer... buat mcm berlagak.. wakakakaka... tiba2.. aku lalu sebelah KLCC.... apa punya jalan ni yg aku jalan ni... aku teruskan ajer.. lepas tu aku nampak signboard ke zoo.. yesss... jalan tu aku tau.. hehhehe... akhirnya sampai gak aku kat umah

mak ngan ayah aku terkejut gak tgk aku sampai umah sorg2.. hehehe.. aku tak citer lagi yg aku sesat.. aku terus dapatkan anak aku.. layan2 dia.. cian dia demam... mlm tu bila dah berkumpul, laki aku pun dah sampai kat umah barulah aku citer yg aku sesat.. nak jadikan citer, husband aku pun sesat kat jalan yg aku lalu gak sebab dia nak try highway yg baru.. mana tau lagi cepat.. wakakakakakaa.. tu lah.. suka sgt tiru aku.

inilah kenangan yg aku tak leh lupakan.. tapi.. bila kau nak berani mcm tu lagi tak taulah...:)

No comments: