19 September 2008

RaMBuT RaYa..

Hari sabtu yang lepas, aku bawak ebab dok kat umah aku di seri kembangan.. aku tengok rambut dia tebal sangat.. tapi tak panjang... kalu panjang mesti best... aku leh ikat (berangan jd mcm awie). mak ko ni.. lembut2 pun tapi rock tau.. heheheh..

memang cadang nak bawak gi gunting, tapi sebelum gi gunting, mcm 2 aku fikir.. aku takut ebab tak dok diamlah.. sebab dia bukan suka ngan org tak kenal ni.. aku bayang kan dia meronta2 menangis...lepas tu ramai org pegang dia sebab nak gunting rambut... lepas tu tukang gunting rambut tu tergunting telinga dia lalu luka.. lepas tu rambut dia tak cantik dah.. hahahahh.. bukan main banyak lepas tu... see.. dari situ dah nampak aku ni suka berfikir yg bukan2..

husband cakap nak bawak dia dulu gi shopping, balik karang baru singgah gunting rambut.. kalu dia tak dok diam, kita tak yah gunting rambut dia..

tapi kami bukan gi shopping pun.. dok sibuk melayan dia main permainan dalam pasaraya.. bila tak bg main, dia punya menjerit satu pasaraya.. malu woo.. ikutkanlah jugak dia nak main tu...

balik dari pasaraya.. 45 minit lagi nak berbuka husband ajak pi gunting rambut dia.. masa dalam kete tu, ebab dah tertido.. maklumlah letih benor main... aku risau gak, kalu dok gunting rambut tu dia tersedar dari tido.. mesti huru hara... husband suh aku dok dalam kete jer, biar dia jer bawak ebab masuk gunting rambut...

tapi.. mana leh aku dok dalam kete.. nak gak tgk anak aku first time gunting rambut.. excited wooo...
tukang gunting rambut tu suruh husband aku jer pegang ebab.. dia kata dia pakar dah gunting rambut dalam keadaan begini.

pakai mesin ni pun anak aku tak jaga.. lena benor tido atas badan empuk papa dia.. heheheh

tukar posisi belah kanan lak...


maka sampai ke sudah dia tak bangun.. see.. bagus betul anak mama ni... masa org sibuk nak berbuka baru dia bangun nak join sekali... nilah rupa ebab yg tekini... mcm budak nak masuk darjah satu jerr.. heheheheh.

6 comments:

Ayu Firzara said...

Hikhikhiks...
lawak arrr baca entry nie...
Boleh ke tido masa org gunting rambut? Wakakaka....ni mesti mak dia ajar nih...

Comel rambut ebab, macam ku kenal...ehheehe sapo ntah.

J u l i a 。.゜✿ said...

adui laaa..
first time tengok kes macam ni. =D
memang terer la india tu potong rambut. ten thumbs up !!

Anonymous said...

wahh ni bukan takat lena.. tangkap lentuk sekali jap kiri jap kanan.. khi3x.. tapi imaginasi tinggi tu yg paling kelakar... best3x... wat entry lagi yekkk... tq

oja said...

ayu : tu arr ayu.. kak nor pun takut gak... yer lah.. dibuatnyer ebab terjaga.. past tu tukang gunting rambut tu lak melatah.. hahha.. tak dapat nak bayangkan. mak dia ajar benda baik2 jer... ayu kenal???? mcm rambut abu bakar elah kot.

oja said...

julia :.. thanks ju sebab sudi gak meninggalkan jejak dalam blog oja ni. oja pun first time tgk org gunting rambut org tido...pengalaman lebih tu kot.. hehehe

oja said...

ila : mak ayah dia lak yg excited.. anak elok jer lena... ebab tak sedar tu.. balik umah suh tgk cermin baru dia perasan...tunggu entry isnin lak yer.