28 November 2008

CuTi KeCeMaSaN


Semalam aku amik EL sebab emak kepada kakak ipar ku pulang ke rahmatullah.. aku ngan husband pergi ke kampung gajah, Perak untuk menziarah. kul 3 pagi aku ngan husband bertolak dari kl.. lagipun jenazah akan dikebumikan sebelum zohor...

dah lama tak jalan jauh... husband pun tau jalan nak gi sana.. tapi awal2 tu dari umah nak kuar ke tol plus dah sesat..hahhahahah.. lawak betul.. tak sah bg kami kalu tak sesat.. tak adventure kata org.. membebel2 gak aku dalam kete.. yerrrr.. aku memang suka membebel.. sapa nak ajak aku naik kete?..korang akan dapat radio buruk.. dan kadang2 korang akan dapat pegawai jpj sekali dalam kete tu... semua kesalahan jalanraya akan ku pantau..hahhahahha.. cuma tak leh kuar saman jer.

nak ke kampung gajah tu husband cakap jalan nak gi lumut.. dulu dia selalu ke sana.. oklah. aku tak risau sangat sesat dah lepas ni.. kalu dah selalu gi gerenti tak sesat yer tak.. sebelum tol jelapang tu, husband belok kiri.. husband suh aku call abg aku tanya jalan nak ke rumah tu...
rupa2 nya abg aku suh exit bidor atau tapah... atya..................................

jauh dah tau perjalanan aku... tapi husband cakap sama jer ikut mana2 pun.. asalkan sampai..hahahhaha.. korang geram tak?.... oklah.. aku redha..

ni jalan perjalanan ke rumah tu lak.. abg aku cakap dia tunggu tepi jalan kat bus stop.. dia suh cari perpustakaan desa... husband aku lak gi dengar klinik desa....... masa tu memang dah nampak sign board klinik desa 500m di hadapan... ok konfiden...... gi terus.. tak jumpa pun klinik desa tu... patah balik..... tak jumpa gak... biar betul.. call balik... abg aku.. rupa2 nyer husband aku salah dengar... atyaaaaaaaaa.......... pimai pi mai tang tu jer.. rupa2 nyer depan sikit jer abg aku tunggu.....

aku sempat tunggu sampai jenazah dikebumikan... dalam hidup aku, ni kali ketiga aku tengok jenazah dari mula sampai dikebumikan.. aku sedih... aku tak dapat bayangkan aku kehilangan org yg aku sayang...aku tak kuat.. tapi yg pasti yg hidup pasti kembali.

arwah dulu banyak tolong aku masa aku nak bertunang dulu..dia yg masak masa jamuan bertunang aku dulu.. hantaran makanan pun arwah yang bertungkus lumus buat... siap bg tambahan satu dulang lagi hantaran... semoga arwah di tempatkan di kalangan org2 yg beriman.. AMIN..