28 November 2008

aKuaRiuM


sekarang kat meja ofis aku dah ada binatang peliharaan yang baru.. selama ni asyik jaga binatang yg tak bernyawa jer.. tapi kali ni aku nak bela ikan lak... org kata ikan ni leh buat sebagai terapi.. aku kan selalu stress ngan tension.. jadi ikan ni leh digunakan sebagai ubat.. cara2 nyer... tangkap ikan tu..pas tu makan..hahahahahahha... tipu jer tu.. korang kalu tension.. tengoklah ikan2 tu berenang2... pas tu kalu korng nak berenang sekali ngan ikan2 tu pun boleh.. tapi pastikan akuarium tu leh muat badan korng yer.. hahhahhahah

kat dalam akuarium tu ada dua ekor ikan gapi betina ngan sekor gapi jantan.. org kedai tu pilihkan aku ikan gapi betina yg dah bunting... tapi aku dok tunggu punya tunggu.. dah dua minggu kot.. tak beranak gak.. apa2 jerlah.. asalkan ikan aku tu hidup ceria dalam akuarium tu aku dah bersyukur.. maklumlah first time jaga ikan..

oklah.. kalu ada berita pasal ikan aku beranak ke... ma** ke.. aku update lagi nanti yer.. kita tunggu jer berita terbaru pasal ikan tu nanti.

9 comments:

may said...

nor...ikan mmg tak beranak nor...dia bertelur...kuikuikui....

tah2 tu bukan ikan gapi betina yg bunting tp ikan gapi jantan yg boroi....harharhar....

Anonymous said...

hahahaha.. i like ur statement may..ikan gapi boroi... noor u reti yerkk nak tgk jantina ikan.. nnt belek sekali yg kat belakang tu jantina apa. lama dah i tunggu perut dia.. tp yg kembang muka.. khi3x....

p/s: bagus cina tu bagi u satu jantan dua betina. kiranya madu satu umah yerkk. :-)

oja said...

kak may : ikan bertelur erk.. tapi ikan gapi ni beranak tau kak may.. dia ni spesis keturunan bau2 bacang ikan paus...( statement tak nak ngaku salah)..hahahhahahaha

iskh.. ikan nor beli ni diet2 belaka.. jenis tak makan malam.. tapi maybe gak asik minum air jer.. tu yg boroi kot..:)

oja said...

ila: wah... nor leh jadi dr. ikan lah jawab nyer... ila nak tau ke jantina ikan ila??? tak menyesal ngan jawapan nor???


oklah.. ikan ila tu betina rasanya.. ila tak yah la tunggu perut dia buncit.. sebab kalu dah sorang jer dok dalam bekas tu tak kan menjadi apa2 rasanya... kalu nak jugak tengok perut dia tu jadi buncit kena wat permindahan tutttt............. hahahahhaa

Anonymous said...

wahh... mcm best je akuarium dgn
ikan2 yg kiut tu.. msti nor dah tak stress lagi kann.. ;)

oja said...

kak fahida.. stress lagi ni sebab seminggu sekali mau cuci itu akuarium.. lepas tu lak sekor.. sekor ikan mati... uwaaaaaaaaaaa

oja said...
This comment has been removed by the author.
Beautiful Disaster said...

alorh bes nye..kt ofis ryn xleh bele atas meje opis..isk..jeles jeles.

oja said...

ryn.. yer ke tak boleh bela atas meja ofis.. apa kata ryn bela bawah meja ofis lak.. gerenti boleh..hehehehhee