19 February 2009

TaG LaGi...


hai semua... kali ni saya kena Tag...tima kasih banyak2 yerrr yg tag saya.. tag lah lagi... wakakaka

Rules :
1. Copy badge "2008 Cute's 3logger Award" di atas untuk diletakkan di blog anda.

2. Link/ceritakan kembali siapa yang memberikan award ini kepada anda.

anugerah yg comel ni saya dapat dari Cik Ayu dan Puan Umisz


Setiap blogger mesti menyatakan 10 fakta/hobi diri sendiri sebelum memilih penerima award seterusnya (anda di-tag).

erm... 10 fakta jer ke?.. lebih tak leh?????..huhuhu

oklah... ni merupakan fakta tentang diri saya... sila amik perhatian yer..

1. Saya amat suka berfikir... tentang apa saja... kadang2 saya susah nak menterjemahkan apa yg ada di fikiran saya... harap2 jgnlah berfikir sampai jadi gila.. wakakakkaa

2. suka mendapat atau menambah maklumat dengan membaca forum atau blog org lain.. baca jer.. ikut serta dalam forum atau meninggalkan jejak kat blog org lain tidak sama sekali.. kan saya cakap.. saya suka baca.. bukan suka menulis... hahahhah

3. suka membeli belah barang dalam internet.. kalu tak beli barang rasa tak lengkap.. tak kisahla walau sepit rambut yg berharga rm0.50. itu dulu.. kalu boleh hari2 nak terima parcel.. tapi sekarang dah kurang sikit sebab kegawatan ekonomi. kita harus berjimat cermat kan.......( tapi tak gak pun sebab ari tu baru jer saya beli Exercise Cycle dalam lowyat.net.) hahahhahhaa. sampai sekarang Exercise Cycle tu jadi perhiasan kat umah aku. sapa nak pinjam???? rm2 jer bg 10km kayuhan... :)

4. aku seorang yg garang.. nampak jer senyap... tapi bila aku naik angin.. kalah semua org.. tapi dalam2 garang .. aku seorang yg sensitif.. aku cepat terasa.. ma demam pun aku leh nangis... senang sangat air mata ni nak kuar... lagi satu aku tak leh gaduh ngan org lama2.. aku rasa bersalah.. walaupun bukan aku yg bersalah.. ntah apa2 kan. ( kalu ada sapa yg pernah aku marah tu, jgn simpan dalam hati yer.. aku memang camtu... hati aku baik sebenarnyer..wakakakak)

5. aku suka berangan.. kadang2 bila org dok bercerita, aku leh gambarkan keadaan seperti dalam cerita... kalu tengok tv ada suara jer tapi takder gambar pun aku boleh bayangkan.. hebat tak imiginasi aku????

6. aku tak reti masak lauk yg guna santan..... hahahhahahah.( husband aku kena redha ni) kalu masak pedas ke sup ke.. aku terer woooo....nak rasa?

7. aku seorang yg jelous tau.... tak derlah jeles yg busuk hati tu.. kira jeles untuk meningkatkan diri sendiri lah.... kalu org tu leh buat.. kenapa aku takleh wat.. muhasabah dan sarawak kan diri... aku pun mesti leh wat.. kira macam tu lah..

8. suka merajuk.. aku memang kuat merajuk... tak leh salah sikit.. mesti nak merajuk... tapi tak yah ada org pujuk pun.. aku akan baik dengan sendiri tanpa ada apa2 yg berlaku...

9. tak suka sangat berjalan atau bercuti.. sebab kalu nak gi berjalan atau bercuti... mula lah kepala otak ni ligat berfikir.. nak pakai baju apa.. nak bawak berapa banyak baju.. nak makan apa dalam perjalanan... nak beli apa.... nak buat apa... kira banyaklah aku nak fikir.. kadang2 nak balik kg kelantan yg dalam 3 hari tu pun aku wat list berjela untuk pastikan barang takder yg tertinggal..walaupun sekecik putik kapas tu pun aku senaraikan tauuu... kalu leh angkut satu rumah... maybe benda ni tak jadi masalah untuk aku..hehehe

10. tak suka sms.. lebih suka call sebab cepat dapat jawapan... kalu nak sms ni.. dah send.. nak kena tunggu lak balasan.... kalu org tu takder credit... kita ni tunggu jer macam pungguk rindukan bulan.. hahahahah ayat.

4. Anda perlu memilih 10 penerima award seterusnya dan menyatakan namamereka di blog anda.
10 org???? banyak tu.... aku nak bg award ni kat
1. tipah
2. syazlina
3. jenny

ni jer kot.. aku rasa org lain dah dapat kot.

5. Jangan lupa untuk melawat blog mereka dan meninggalkan komen yang menyatakan "anda telah di tag, sila layari http://ikhlasetiabadi.blogspot.com untukmendapatkan award anda".

pergh.. penat betul berfikir..hahahha

2 comments:

Jenny said...

alamak kena tag lagi... Noor apa kata saya copy paste tag ni hehehehe...

oja said...

jen.. tak aci.. buat tau.. ni satu arahan.. hehehheheheh