12 August 2008

Bateri Kete

Kali ni aku nak citer pasal kete kesayangan aku lak.. hari jumaat ari tu( bkn ari tu.. lama dah.. tak ingat tarikh jer) dia wat hal... tension siot.. tak leh nak start lak... check punya check.. tak tau apa masalah dia... aku rasa bateri.. sebab bukak lampu pun tak nyala... dengan sepantas kilat (kononnnn......) husband call org bengkel kete ni....

dia pun datang kat tempat kejadian ngan membawa bateri kete lain sebagai penyelamat... tapi tak jalan gak.. try jumper guna kete staff petronas kat situ pun tak ok gak... last2.. kete husband aku jadi penyelamat.. bila enjin dah idup.. apa lagi.. aku follow lah mekanik tu gi bengkel dia.. kat atas tu lah bengkel baru dia.. bengkel lama ada kat ngan umah aku kat lestari perdana.. kira dah maju lah ni.. sapa yg dok dekat ngan pasar borong selangor tu.. jemputlah2 ke bengkel dia ni tau.. servis memang tip top...

abg, saya dah promote bengkel abg ni.. takder komisen ke.. huhhuuhu



ni arr keadaan kete aku.. sian dia.. kena tunggu bawah panas.. tuan dia dok dalam bengkel tu sambil menikmati angin dari kipas yg besar dalam bengkel tu....

ni rupa bateri kete aku.. rupa-rupanya hayat bateri kete aku dah habis.. dah dekat dua tahun lebih aku guna... bukan apa.. mekanik tu kata.. selalu jangka hayat bateri ni setahun jer.. yg lebih tu kira mcm nasib jerlah... dia yg cakap.. bkn aku yg cakap yerr... kalu salah, sila marah makenik tu.. huhuhhu.. ampun yer bang.

lama gak lah tunggu situ....tunggu runner antar bateri baru untuk kete aku,... nasib baik ada mamat tu tengah wat enjin kete wira tu.. bkn apa.. siap masuk turbo tu... giler punya bunyi.... dia cakap tuan kete ni dah habis kat 20K untuk enjin saje... iskh... aku idaklah minat nak wat camtu... mcm membazir jer.. harga minyak pun makin mahal skrg ni.. sekali tekan minyak... mau 20 hinggit minyak kuar camtu jer... cuba kalu 10 kali tekan minyak.... huhuhu... lu fikir lah sendiri... adios

No comments: