05 August 2008

Love Your Home - Ikea


Hari ni aku nak cerita pasal peraduan yg dianjurkan oleh Ikea ni... peraduan ni cuma kaji selidik kehidupan dirumah.. tak susah.. cuma jawab 30 soalan mudah secara online... yg penting tiada cogan kata yer... tu yang aku suka.. tarikh tutup peraduan ni sebenarnyer dah lama lepas... iaitu pada 22 Julai 2008. aku merupakan peserta yg mengisi soal selidik tersebut pada saat-saat akhir.. tapi nasib baik sempat.. aku just suka-suka jer isi.. mana tau nasib aku baik.

kat sini aku nak citer camner aku leh masuk peraduan ni..lagipun aku bukannyer org yang suka masuk peraduan2 ni sebab aku tau.. akulah org yg paling tak bertuah.. tapi peraduan ikea ni kira secara tak sengaja aku masuk..

kat ofis aku punya hobi mengumpul suratkhabar.. tapi bukan semua.. aku cuma amik yg bahagian MEGA tu ajer..saper yang baca UTUSAN tau lah... kadang2 seminggu sekali aku kutip kat bilik bacaan .. lagipun dorg memang dah tak nak suratkhabar tu,... tunggu nak jual jer tu.
apalah sangat surat khabar kecik tu jer yg aku amik..kan...wakakakaka

kat atas tu lah koleksi MEGA yg aku kumpul.. banyak woooo.. maklumat yg bagus2 dalam tu.. salah satu nya pasal peraduan tu lah...


tengok.. aku simpan lagi keratan akhbar tu...

mesti korang pelik kan naper aku citer beria2 pasal peraduan ni... hehehhee

yang pertama sekali sebab aku salah sorang antara ribu2 lemon yang masuk peraduan tu.

yang kedua lak sebab semalam orang dari IKEA call aku cakap aku salah sorang pemenang..hehhe.. dia suh datang ikea amik baucer dari 7 OGOS - 7 SEPT.

perbualan dia camni..

org IKEA : hello.. ni Puan Noor Fazini ke?
oja : yer saya
org IKEA : Tahniah..anda merupakan pemenang peraduan IKEA.
( dlm hati aku dah rasa yg org ni mesti nak tipu aku.. wakakaka.. sampai camtu sekali aku fikir.. bkn apa.. byk kali gak terkena cakap dapat baucer hotel lah.. itu lah.. sorry yer encik... saya memang begitu)
oja : Ohh.. yer ke..
org IKEA : Puan ada masuk masuk peraduan love your home yang ikea anjurkan. puan adalah salah sorang pemenang. puan leh amik baucer kat ikea di kaunter customer services exchange and return. puan hanya perlu bawak IC jer
oja : ermm.. betul ke ni.. mcm tak caya jerr....
org IKEA :betul puan...
oja : leh amik baucer tu kat ikea mana2 ke ( aku memang tengah blur masa ni)
org IKEA :puan.. ikea ada satu jer kat Damansara.. nampak sgt puan tak pernah gi ikea.. wakakkakakak ( mesti dia tengah guling2 gelakkan aku)
oja : ooo.. yer ke.. (cover malu siutt...) kat mana tadi nak amik?
org IKEA : kat kaunter customer services exchange and return. sekali lagi tahniah buat puan.
oja : tima kasih

malu siutttt.. aku mcm tak puas hati.. terus com member aku tanya betul ke ikea ada satu jer.. bukan apa.. tak silap aku ada nampak satu kat Shah Alam.. (hehhehe.. maybe nampak dalam mimpi)

lepas tu aku sms kat husband lak

"abg percaya tak kalu adq bgtau adik menang baucer ikea?"

dia balas apa korang nak tau

"tak caya lah.. adq tipu... sapa nak bg adq baucer banyak tu"

see.. husband aku sendiri pun tak caya... tapi takper.. kita tunggu dan lihat yer...

erm... aku pun tengah terkejut lagi ni.. betul ke ni... aku tak leh nak percaya selagi aku lum amik baucer tu...

8 comments:

Ayu Firzara said...

Wahhh....kaknoorrr...
cite yang menarikk...
sampai terlopong ayu baca...
tahniahhh..sedapnye..bestnyer...
Berapa rm baucer tu?
Leh la shopping banyak2...
Jgn lupa ayu yer....ehheheheh

oja said...

dia bgtau baucer sebanyak RM1K.
tapi tak tau lah.. kena gi amik dulu baru tau... hahahhaha... ayu nak apa?.. jgn mintak mahal2..pilih la apa nak.. budget RM1 jer.. wakakakakaaka..

Ayu Firzara said...

wakkakakak...
kaknoorrr....syoknyeee shopping free rm1k kat ikea tuh...mcm2 leh beli....
Kaknoor plan nak beli apa?
Skrg tgh sale ni, baik gi cepat2 amik.

oja said...

start esok baru leh gi amik... blur lah ayu nak beli apa... tak terfikir pun.. ni pun tak tau betul ke tak.. still rasa terkejut lagi...:)

Ayu Firzara said...

Betullah tu...
takde masanye dia nak tipu...
Kak nor dah amik baucer tu nanti terus je jejalan kat dalam ikea tuh...survey2 barang...kalau rasa nak beli terus, ok jugak takpun survey2 dulu...

Leh beli langsir,perabot,carpet,pinggan mangkuk...hehehe banyaklah pulak...
Kan nak raya nih..huhuhu..

Anonymous said...

hehehehe... noor up ler skit budget tu.. ila pun nak... nak lilin pun ok gak.. khi3x. tapi mmg best ler baca part IKEA ni.. ila pun excited gak walhal tak masuk pun peraduan.... tp script u tu wat i teruja.. tergoda gitu.. hehehee... TAHNIAH beb....!!!

oja said...

tima kasih.. hehhehe.. lepas ni nor tulis novel lak.. wakakakakkakaa

may said...

oja.... u tak mimpi pun bile nmpak ikea kat shah alam...oja betul...kat shah alam tu...gudang ikea..kire kilang tempat simpan bebarang...