29 August 2008

IKEA Voucher


Hai... untuk pengetahuan semua, 9 Ogos yang lalu aku g kat IKEA untuk mengambil voucher yang telah aku menangi... sampai kat sana, terkial-kial lah jugak aku mencari kaunter yang hendak dituju... mata aku duk melilau-lilau membaca segala signboard kat situ.... tapi aku tak nampak pun tempat yang aku nak tuju... maka, teringat lah aku pepatah org2 tua... malu bertanya sesat jalan.. yer tak,

Dengan suara yg ala2 kuar tak kuar ni.. yerlah, masa tu aku tengah tak der suara, aku bertanya gak ngan sorg staff IKEA yang ada kat situ.. siap aku suh dia datang dekat ngan aku lagi...huhuhu.. dia tunjuk arah mana yang aku perlu tuju... patutlah aku tak nampak.. rupanyer tempat tu.. depan lagi..

pelik.... itu yang aku leh cakap masa aku sampai kat situ.. bukan apa, ramai sgt org kat situ.. siap kena amik no. giliran lagi... setau aku, cuma kat pejabat pos, klinik, jabatan kerajaan... bank jer kena amik no.. rupanyer kat sini pun kena amik no... wah.. canggih... hahaha.. aku dah macam itik masuk bandar lak...

aku pun tunggulah sehingga no. aku dipanggil. kejap jer naik no. aku.. ingatkan lama.. sebab aku tengok punya ramai org dok kat situ.. maybe dorang tu cuma berehat kat situ kot... korg jangan tanya mana gambar erk, sebab husband aku sibuk dok mengejar ebab dalam IKEA tu... maklumlah tempat tu kan luas... seronok dia berlari.. takder rezeki lah aku nak bergambar-gambaran.. masa org tu tengah dok uruskan aku punya voucher.. aku amik 4 batang pensel ni.. huhuhuhu... comel... kat situ siap ada kamera lagi... maaf yer incik IKEA... saya cuma amik 4 batang jer wat kenang- kenangan gitu...


lepas amik voucher semua, aku terus kuar dari IKEA tu, bukan apa, ramai sangat umat manusia dalam tu, sesak giler weiii.. lagipun masa tu tengah sale.. berplastik2 org kuar dari situ... seronok aku tengok gelagat org.. masa on the way jalan nak kuar, aku tengok ramai gak org bawak troli gi kat satu sudut tu... pelik gak, ramai org tertumpu kat situ... rupa-rupanya dorg dok membalut barang2 kaca @ mudah pecah ngan surat khabar yg dah disediakan kat situ.. hhuhuhuh.. nampak sangat aku tak pernah masuk IKEA.. korang jgn gelak.. sebab lepas ni, aku akan khatam segala ceruk di IKEA.. maklumlah nak berbelanja secara bijak ngan voucher IKEA.

apa2 pun, di kesempatan ini, aku nak ucapkan terima kasih wat IKEA sebab pilih aku sebagai salah sorang pemenang peraduan "Love Your Home"

3 comments:

Ayu Firzara said...

Kak Noor...
tahniah..kali ke berapa ntah nih...
Hheheh seronok tengok voucher tuh....bertuah kak noor...

Takpelah, selamat shopping secara sakan and happy...
Bile lagi nak khatam IKEA tu ye dakk?

Kalau dia tak pilih kak noor, takdelah kaknoor sampai situ kan...
So memang tepatlah pilihan dia supaya ramai lagi org datang membeli dan blah kat situ...Hheehehh nanti dah shopping jgn lupa amik gambar yer...

oja said...

hahha.. terima kasih ayu.. memang tepat pilihan dorg..harap peraduan lain pilih kak nor jugak sebagai pemenang yerr... lagi2 mcm kak nor ni yg tak pernah sampai sana...malu siot masa mula2 sampai sana...tapi takper... IKEAAAAA.... tunggu kedatangan aku ke sana.. hehehhehe

Ayu Firzara said...

Kak noor...
Kalau takde teman nak bershopping tuh,,,ajak ayu pun boleh...Nyehheheheh...