30 December 2008

Daun Sup Vs. Daun Ketumbar

Masa cuti hari krismas kitaorang tak kemana-mana... dok umah jer tgk tv sambil layan adib main permainan dia... tengahari tu, aku suh husband aku ke kedai untuk beli sedikit lauk utk masak tengahari.. cadang nak masak sup ketam.. ntah camner teringin lak nak makan ketam.

masa tu aku lupa lak nak pesan suh papa beli daun sup.. apa lagi dengan sepantas kilat sms aku antar kat papa.. aku ada gak suh beli sedikit sayur.


masa papa balik dari pasar.. adib dah meragam nak kuar umah.. nak jalan2 kat luar.. duk umah flat ni susah sikit.. tak der tempat permainan... ada pun jauh..papa bawak adib main dalam kete jer.. aku lak teruskan aktiviti memasak.. semangat nak masak ni... maklumlah dah lama gak tak masuk dapur.


masa tengah siang ikan.. ada msg masuk.. papa antar msg dari dalam kete.


adq, abg baru baca msg adq suh beli daun sup.. tapi abg dah belikan dah tadi..:)


oklah tu.. kitaorg memang ada kimia.... heheheheh... masa nak simpan sayur dalam peti sejuk baru aku perasan yg papa beli daun ketumbar.. bukan daun sup.. nasib baik tak masak lagi.. rasa macam nak bebel jer.. tapi aku sabar jer dulu.. tunggu sampai dia naik atas dulu. kecewa nak masak sup ketam.. last2 aku wat masak kicap jer....


masa papa masuk umah, aku dah mengadu dah yg sian aku nak makan sup ketam tak dapat.. papa tanya semua barang kan dia dah beli.... aku bgtau dia yg dia beli daun ketumbar.. bukan nyer daun sup... aku siap tanya lagi... ni tuan kedai bagi ke atau abg amik sendiri... papa cakap dia amik sendiri dengan konfiden... hahahhahahahah.... daun ketumbar tu still ada dalam peti ais.. tunggu masa masuk dalam tong sampah jer tu.. aku tak reti daun ketumbar tu nak masak apa....:)

6 comments:

may said...

oja.. daun ketumbar leh masukkan bile masak tom yam... sedap... rasenya nnti sama cam kat kedai....

cuba ler... dh masak jgn lupa bawak ke opis.. leh kak may rase..hiks....

oja said...

yer ke kak may.. tapi bau daun tu macam busuk sikit la... apa kata oja bg daun tu kat kak mai.. kak mai masak.. pas tu bawak ofis esok..

Ayu Firzara said...

hahahah kalau suruh ayu pun mesti ayu beli daun ketumbar gak...eheheh
tapi ayu akan tanya tokei tu "Ini daun apa?" agagagag~

Kalau dia tak tau siaplah...dia kan tokei sayur, bukan kita! =P

oja said...

tul tu ayu.. tapi kalu tokei tu pun tak tau camner?...huhuhuhu

Beautiful day said...

kaksu pun penah tersilap pegang daun ketumbar pastu tokei tu kata itu bkn daun sup..pastu kaksu pun ckp 'tau' tp sebenarnya mmg tersalah time tu..hehe.

oja said...

heheheh... bagus ayat cover kak su.. oja kalu nak beli daun sup suka cium bau dulu....:)