23 December 2008

GuNTiNG RaMBuT...

Ni kali kedua adib gunting rambut.. rambut adib cepat nau lebat..rambut dia jenis tak panjang.. tapi lebat.. rimas gak aku tengok… kadang2.. aku ikat rambut dia kalu dia leka.. kalu dia perasan aku ikat rambut dia mesti dia cambut.. apalah adib ni.. penat mama ikat tau..huhuhu


Dah macam samurai dah aku tengok.. papa dia selalu marah aku sebab ikat rambut anak dia… dah banyak kali aku pesan suh papa dia bawak gi gunting rambut…. Last2 atuk dia bawak gi kedai gunting rambut.. papa dia asik sibuk ngan keje jer.. tapi.. nan ado nyer dia nak gunting rambut… masuk jer kedai tu, terus menangis..atuk kesian kat cucu dia.. bawaklah balik rumah….

Nampak nyer kena wat macam ari tu lah.. kena tunggu adib tido dulu baru leh gunting rambut
Esok nya…Bila adib dah tido.. atuk terus mintak tukang gunting rambut ( abg Joe) tu datang umah sebab nak gunting rambut adib. Nasib baik abg joe sudi datang umah… amboi ko adib.. demand sungguh.. tukang gunting rambut pun kena datang umah

inilah abg Joe.. yg sudi datang umah.

Misi berjalan dengan lancar pada 5 minit pertama… last2 adib bangun gak.. tapi nasib baik tak nangis.. abg joe pujuk cakap dia hensem lah.. dia baik lah…. Dan macam 2 lagilah.. sesi memuji adib dibuat sehingga selasai gunting rambut.. berbakul2 pujian ko terima tau adib.. lepas ni jangan bongkak yer.. heheheheheheheh

tak lama gunting rambut adib.. 10 minit jer dah siap...

inilah hasilnya...Sudut pandangan tepi… macam askar dah aku tengok…

Ni lak pandangan depan.. hensem tak?..

Lepas ni tak tau lah camner kaedah gunting rambut yg akan digunakan pulak….tunggu jerlah yerr..huhuhuh

3 comments:

may said...

huh..sejibik muka mama dia.... nk2 cara melentokkan kepala sebyk 30 darjah... silap tangan tak letak kat mata....hiks...

Beautiful day said...

cam muka noor gambar pertama dan terakhir tu.sejibik la

oja said...

kak may dan kak su: yer ke sejibik ikut muka nor..tapi nor tengok banyak kat muka husband waktu kecik kalu balik tanjung malim... tapi ok gak ikut nor.. org kata sejuk sikit...:)

aksi tu memang trademark kuarga kitaorg kak may... hahahahhahahaha