15 October 2008

CaLTeX

Semalam lepas husband balik keje.. husband bg cadangan untuk tengok umah yang aku beli hari tu... yerlah, nak tengok perkembangan terkini.. lama gak aku tak gi jenguk, takut gak kalu terbengkalai.. betul tak??..

aku gi tengok kawasan umah kejap jer.. alhamdulillah.. tingkap, pagar semua dia dah pasang... tanaman kat laman pun dah naik subur... (lalang lah tu). sekarang ni dorg nak wat jalan kot....

gi jenguk sana kejap jer.. sebab hari dah gelap...aku tak terus balik umah.. aku ajak husband gi tesco puchong untuk beli barang keperluan rumah.. husband nak try jalan dari KLIA untuk ke Sha Alam.. sebab dia kan keje kat sana... sajer nak survey jalan lah gayanya..

tapi... memang jauh siut lalu situ kalu nak gi kat tempat keje.. rasanya kalu lalu dari putrajaya ke shah alam lagi dekat rasanya.. kete yg lalu kat situ semua laju2.. mengalahkan baru kuar dari trek litar sepang jer... lori ngan bas pun tak kurang lajunya.. takut gue.. dah la nanti husband aku gi keje naik motor jer...


masa dalam perjalanan aku nampak stesen minyak caltex dekat kwsn R&R Dengkil.. nak gi situ dah terlajak jalan.. kalu tak leh mengimbau memori silam aku kat sana... aku punya banyak memori kat sana tau.. aku start bercinta kat sanalah.. gatal tak?..huhuhuh... cinta monyet jerlah.

kalu korang nak tau memori aku kat sana.. korang teruskan membaca yer.. kalu tak korang stop kat sini jer... kang bazir masa korang aku tak jamin erk...

aku start keje kat stesen minyak tu bulan 3 tahun 99.. masa ni aku lepas habis SPM.. aku tak tau nak buat apa kat umah.. member2 semua keje.. jeles tau.. pernah keje kat linghuaphone selama satu hari... past tu esok nyer tak gi dah.. masa tu tak tau apa keje nyer.. rupa-rupanya gi kat pasaraya .. gi cari customer.. gilo apo.. masa tu aku budak2 lagi.... member aku pun berenti gak... dia keje kilang kat umah dia.. aku lak teruskan aktiviti tanam anggur.. dua bulan tanam anggur.. hari2 beli paper tengok keje kosong.. macam nak gila aku dibuatnyer... tido tak lena .. hari2 fikir pasal keje.. sampai macam tu sekali.


alih2 ayah aku tengok aku macam org tak betul jer, dia try carikan aku keje.. aku siap cakap keje apa pun tak kisah.. asalkan nama nya keje.. dan dapat gaji... last2 dia carikan keje kat stesen minyak tu lah... lagipun abah memang amik ngan antar pekerja kat situ.. jadi aku tumpang sekaki lah.. gi interview.. terus dia suruh start keje.. abah cakap malam karang baru dia datang amik.. dia suh keje elok2. dia dah pesan kat budak2 kat situ suh tengok2 kan aku,... maklumlah aku ni sorg jer pompuan kat situ.

dulu tempat tu tak meriah macam sekarang... dulu kat situ ada satu jer stesen minyak.. sekarang dah bertambah aku nampak.. mula2 keje aku kat situ susun2 barang dalam kedai jer.. amik barang dari stor.. aku kan pompuan.. kalu susun2 barang ni cantik jer..(hehehe puji diri sendiri). tapi aku diajar oleh seorg pekerja kat situ untuk jadi cashier.. aku setuju jerlah.. lagipun asik dok mengemas .. lap habuk jer.. boring gak kan.. dalam masa seminggu aku dah jadi terer... sambil mengemas kedai.. sambil jadi cashier...

mula2 aku seronok.. lama2 aku tension.. sebab org yg ajar aku jadi cashier tu cuba amik kesempatan ketas diriku yg lemah ni..hahahaha.. bunyi ayat mcm apa jer.. yerlah.. bila aku jadi cashier.. senang2 jerlah dia curi tulang.. gi makan lah.. gi toilet la.. gi tido lah.. menyampah aku... mentang2 lah dia adik bos.. nama dia Amran..hahahaha.. ingat lagi aku.. memori aku masih kuat lagi rupanya. yg paling aku tak suka bila duit short.. duit aku jadi mangsa.. bila bos bayar gaji.. gaji aku ikut keje biasa.. sepatutnya ikut gaji cashierlah...cashier kan lebih sikit gajinya... tapi takper, aku bersabar.. sapalah aku ni...

kat situ ada sorg assistant manager.. nama dia Michael... dia baik.. tapi bila aku dah berenti keje kat situ.. dan keje kat tempat lain.. barulah aku tau yang dia ni jahat.. korang nak tau apasal aku cakap camtu?... selama aku keje kat situ, kat slip gaji bukan main tulis potong KWSP sebanyak sekian..sekian... tapi hampeh.. no. KWSP pun takder... memang aku tak halalkan lah... sekarang ni tak taulah stesen tu dibawah pengurusan org lain kot... padan muka ko.. tu lah.. makan duit org lagi..huhuhuhhuhu

lupakanlah citer tu.. citer dah lama... pengajaran kat semua org... oh ya, kat situ aku sorg jer pompuan... jadi ramailah org cuba mendampingi.. sampaikan org kat R&R situ pun sanggup gi isi minyak motor singgit sebab nak tengok aku..hahahhahhha... ada budak tu siap antar makanan kat aku lagi... yerla.. aku ni harap makan bekal jer pagi2... pas tu tahan sampai malam.... nak gi makan tengahari jauh gak nak jalan kaki..kadang2 jer makan kuih pau kat stesen tu.. nak makan hari2 muak woooo.... org yg baik hati tu nama dia Lan.. aku suka tengok dia.. rambut dia panjang... kalu korg nak tau.. dulu2 aku minat tau org lelaki rambut panjang.. aku kan jiwa rock..hahahhaha

Lan ni baik sangat... kalu boleh hari2 antar nasi untuk aku... kadang2 dia antar majalah atau buku cerita... oh ya, dia dulu jaga kedai majalah kat R&R Dengkil.. romantik bukan... aku rasa.. kat situ kalu tiang lampu dipakaikan baju ngan skirt mesti ramai yang minat... aku dapat rasa dia terlalu baik untuk aku, jadi kami meneruskan perhubungan ni dengan bertukar no. telefon... tiap2 malam telefon aku.. dalam kul 12 malam.. sampailah kul 2@3 pagi.. gila bukan.. hahahhaa.. zaman duluuuuuu....


lepas tu kami meneruskan perhubungan sebagai kekasih lak...first time aku belajar bencinta ni.... dia ada hadiahkan cincin ngan gelang silver... sangat tidak keruan dan terharu sekali...memang tak dapat nak gambarkan perasaaan aku masa tu..oh ya, Lan ni lagi muda dari aku.. tapi dia lagi matang dari aku... saat aku keje kat sana, aku sangat bahagia ngan dia.. kalu ada customer marah2 ke.. dialah tempat aku mengadu... caring sangat dia.

ni part sedih lak.. aku yg mintak berpisah ngan dia.. sebab masa tu aku dapat tawaran masuk poli.. jahat ke aku?.. mana jahat.. aku risau nanti aku menduakan dia masa kat poli nanti..hahahhaaa.... alasan yg ntah apa2... sebenarnya.. aku tak jahat.. aku baik.. aku suh dia cari yg lain.. supaya dia gembira dan happy.. akukan jauh...first time dia aku tengok dia menangis.... tak leh jadi ni.. aku teruskan perhubungan.. biar masa yg menentukan segalanya....

perhubungan berjalan dengan lancar mula2 nya.. dia siap hantar aku gi poli lagi tu... romantik tak???... masa tu abah tak tau... kalu dia tau aku bercinta masa tu.. mati aku..hehhehheh.
makin lama.. perhubungan makin pudar.. aku takder masa nak call dia..nak kena berebut public phone kat hostel lagi.... dulu2 mana ada hp.. kalu org tu ada hp..kira kaya dah tu..... last2 sekali masa aku balik bercuti.. dia call bgtau yg dia nak kena kahwin. tu jer yg aku dapat tau.... lama lepas tu dia call lagi bgtau dia dapat baby...... lama lepas tu call lagi...dia cakap dia bercerai lak.. apo ni????? last2 dia ilang camtu jerr..... tanpa khabar berita dah....

aku masa tak tau nak rasa apa... sebab first time beb bercinta.... sedih tu sedih gak.. lama lepas tu lupa lah..... ada perasaan tak aku ni??????? ntah la......

13 comments:

Ayu Firzara said...

wakakaak...
gelak boleh? tauleerrr cite sedih...
hukhuks...
Tak berkelip mata ni membacanya...
Hembus nafas berkali2..chewah...

Takpelah, tukan pengalaman. Pengalaman tu mengajar kita jadi matang.
Haaaa so kiranya hubby kaknoor ni second love lah yer?

Hmmm eh apesal tiba2 teringat kat dia lak?
oooo sebab lalu caltex tu ke?
ish ish...bagus2x...tu tandanya memori kuat lagi tu.

Ooo akknorr duk dengkil ke dulu?
Patutle beli rumah area situ gak?
Hmmmmm....patutlerr...

*pssstt...komen harus pnjg cam entry dia gak...lalalala~

oja said...

ayu,... ni nak kena jawab panjang gak ni.. bersedia dengan jawapan..

sian ayu kena baca cerpen ngan satu nafas..... ni senaman tau.. tengok perut.. kempis tak?..hehhehee

sebenarnya kaknor ni banyak kali dah bercinta (gatal tak?).. tak kira lah pulak husband yg keberapa.. masa bercinta dulu2.. husband tahu. dia ni abg angkat oja dulu...semua masalah pakwe oja citer kat dia.. sama gak macam dia..last2 kami bercinta berdua lak.hahahhaha

sebenarnya teringat kat semua pakwe2 lama..hahahahhahahah

tak pernah duk dengkil dulu.. yg tau dengkil tu dulu takder perumahan.. hutan jerrr.. dulu dok gombak.. kul 6 kuar gi keje.... kul 12 malam sampai umah... kul 6 kena gi keje balik.. gilo tak?..huhuhu

Ayu Firzara said...

Owhhh cenggitu ke cite dia?
Hmmmm...samelah kita. Banyak sangat ex-pakwes sampai tak ingat nama...Tapiii taknak la cite satu2 kat blog, kan orang kata playgirl lak...Hehhehe...

Sampai sekarang tak jumpa2 lagi MyTrueLove...
uwaaaaaaaaa~

Anak Jati Johor said...

waduhhh..jenuh baca! laju jantung kejarnya.. .opss pendek jer comment.. aahhh..aahhh..

oja said...

ayu... org yg ramai pakwe ni bukan playgirl.. kadang2 ramai org beranggapan camtu.. kadang2 kita taknak kat dia.. tapi dia ugut macam2 lak kat kita..nak bunuh diri lah...nak langgar kita ngan kete kebal lah... camno tu?? hehhehe... hanya kita yg memahami diri kita..betul tak ayu?....hehhehe

oja said...

anak jati johor.. awat pendek jer komen.. komen lagi sekali yg panjang lak.. wakakakkkakaka

may said...

aityaa.. kite serupa ler oja... me pernah gak keje stesen minyak... senarai tugas pun sama lak tu...hikhikhik...tp me tahan seminggu jek... byk sgt dugaan even seminggu jer tu... wa tak sanggup beb...hikhikhik...

wutever yr love story leh kalahkn 'From Taiping With Love' lam Gila2 dulu....cayalah
(well n3 pjg..komen pun kena pjg kan oja..hikhikhik)

oja said...

kak may... yer ke kita serupa.. akak tak pernah citer pun... apsal seminggu.. kira oja kuatlah leh tahan sampai tiga bulan.. tapi itu pun sebab kerna terpaksa..huhuhu

tima kasih sebab bg komen panjang2.. hehheheh

Beautiful day said...

naik berair mata bc entry nih..panas mata tak berkedip, kalau terkedip nnt lost feel lak..hehe.kaksu ada adik angkat keja stesen minyak je dulu kat USJ tp la ni dah bukak butik baju lak jahit labuci ngan artis ridani tu..hehe.kira akak slalu dgr citer dia je la keja pasal environment keja kat stesen minyak nih.huuhu

oja said...

sian kak su sampai berair mata.. mai datang tempat oja amik tisu..huhuhuh..

wah.. adik angkat kak su dah bukak butik lak la ni.. best nyerrr...

environment keje stesyen minyak ni memang nak citer takkan habis.. biasalah keje berhadapan customer... ada customer tu pakai kete bukan main mahal.. siap dari luar mintak nak isi minyak penuh... nak taknak bglah... last2 dah isi dia cabut lari... tekanan betul.. nak tak nak.. gaji cashier ni lak yg nak kena potong..huhuhu

Beautiful day said...

aitya takutnya jadi cashier..kaksupun pernah jadi cashier kat restoran segera "A".ehhe.tersilap dgr org tu mintak air lain terbagi air lain..org tu mintak 1 terbagi 5 lak..aitya.kena la shot..nasib baik masa tu ada budak satu keja tu nak bayar kan tiap kali shot..best tak..ehhe.

oja said...

kak su : wah.... ada org nak BAYARKAN tiap kali shot?...ni mesti dia minat kat kak su dulu2.. best nyer...huhuhuhu

Anonymous said...

cedihnye...
krenye abg izam tu abg angkat akak le ye???? dlu le eq????