07 October 2008

Raya - Part 1

Hai semua.. salam lebaran....

demam raya tak habis lagi.. betul tak.. sekarang ni semua sibuk dok buat open house... nanti jgn lupa jemput teman.. hehehhehe..

kali ni giliran aku lak nak citer pasal sambutan raya bg keluarga kami.. tahun ni turn beraya kat tanjung malim... tanjung malim ni umah opah husband aku.. tiap kali raya semua org akan berkumpul kat sana... umah opah dekat jer ngan UPSI... jadi perjalanan balik sana tak derlah makan masa yg panjang.. 2 jam dah leh sampai... aku bertolak dari gombak hari isnin.. sempatlah berpuasa dan berbuka kat umah opah.

citer raya kali ni ada banyak part.. maklumlah banyak benda nak citer... layan kan jerlah yerr..

hari selasa.. semua aktiviti dah bermula.. aku apa lagi.. sebagai satu2 menantu kenalah tunjuk rajin.. dalam hati takut gak. yerlah.. takut macam2 nak kena buat.. aku ni manalah reti sangat.. perasaan takut tu sebelum cuti lagi aku dah rasa.. tapi aku think positif. kalu tak belajar.. mana nak tau.. yer tak.. hahahhaa

kali ni aku amik keje bahagian dapur... aku ikut jer bontot opah.. mana ada opah.. adalah aku.. yer lah.. kang kalu aku tak tau apa2... leh aku tanya opah.. tak derlah segan sangat.

opah sekarang dok ngan Uda dan Pak Uda... Uda ni anak pompuan tunggal dalam adik beradik bapak mertua ku. adib panggil Uda ni Wan... Wan amik keje kemas ruang tamu... bila jer nak kemas.. hampar tikar bagai.. mula lah ada pengacau... kat bawah ni lah pengacau yg dimaksudkan..

ketua tarian shuffle ni tak lain tak bukan anak akulah si adib tu.. pantang nampak tikar atau carpet, mulah nak bershuffle... wan nak kemas pun tak dapat.. sian kat wan..oh ya, yang pompuan dalam gambar tu makcik adib.. aunty sabrina nama nya.. anak tunggal Uda. ada gak kawan Adib kat umah tu.. masing2 tunjuk kehandalan bershuffle.. siap campur brake dance lagi.. kalu ada sapa2 nak belajar tarian shuffle.. contact lah ngan anak aku...aku siap belikan hp lagi.. wakakakakaka.... dah penat bershuffle bagai... adib keletihan lalu ketiduran.... bagus.. senang sikit mama nak berperang kat dapur... huhuhuh

2 comments:

Beautiful day said...

comeinya budak laki bj putih tu joget2..at last tido gak..hehe.

oja said...

heheh..tu lah.. joget tak berenti.. mana tak penat.. lama gak dia tido.. senang omak nyo nak berkojo.