07 October 2008

Raya - Part 2

Masuk part 2 lak.. kali ni nak citer pasal aktiviti aku kat dapur.. jgn ingat aku ni dok sajer.. tanpa bantu membantu.. aku rajin woooo... gambar membuktikan segalanya.. hahahaha.. :P

ok... meh sini aku nak bercerita... masa aku kat dapur.. aku mencari2 gak keje yg senang untuk aku buat.. hehhe.. nak keje senang jer... alih2.. uda suh amik serai kat depan umah.. pas tu racik halus2.. aku cuma membontoti husband aku jer gi amik serai.. nak amik memang aku tak reti.. dah la daun serai tu tajam.. kang luka sapo susah?.. dah amik.. pandai2 racik halus2 yer.. bab potong memotong ni aku terer.. tak yah ajar..

wah... rajin nyer budak pakai baju biru tu...

inilah rupa nya yer tuan-tuan dan puan-puan rupa serai yg diracik halus

opah lak tekun memasukkan beras dan pulut dalam daun ketupat... kalu aku yg masukkan beras dalam daun ketupat tu mau hancur daun ketupat tu rasanya.. hahahahha

korang tau tak camner nak masukkan beras dalam daun ketupat?? banyak mana nak masukkan??? korang jgn tanya aku.

Pak Uda lak amik bahagian untuk membakar lemang.. Pak Uda ni.. semua serbi pandai... rendang yg dia masak pun marvelus... nak bakar lemang ni payah wooo.. perlukan kesabaran yang tinggi.... silap gaya leh rentung buluh tu...

cuba kira... berapa batang lemang yg ada kat situ..hehehhe

Lepas semua keje setel.. aku berlari2 anak masuk dalam bilik.. bukan apa, adib dah terjaga.. aku kena tidurkan dia.. hahahahha.. alasan jer tu.. penat woo.. racik serai sambil berdiri.. aku perlu berehat.

No comments: