30 October 2008

KeRinDuaN

malam tadi adib wat perangai... dalam kul 11, dia terjaga dari tido.. menangis cari nenek dia... puas aku ngan husband pujuk.. tapi dia tak hiraukan jugak... dia teruskan aktiviti menangis .. bukan nyer perlahan.. stok menjerit punya... mesti jiran2 marahkan...aku minta maaf... dah macam2 cara aku pujuk... dah penat dia menangis.. dia tido balik.. tak sampai setengah jam.. dia start balik nangis lagi....

naper ni sayang????... adib still nangis panggil nenek.. atok... siap tunjuk2 kat pintu nak balik jumpa nenek.. sampai aku pun ikut nangis sekali... sedey woooo.... kul 3 pagi barulah dia totally tido...

masa nak antar dia kat nursery tu, masuk dalam kete dia still tak jaga.. letih gamak nyer.. tapi bila sampai nursery.. nampak aku nak balik.. dia bantai lagi nangis.... sedey lak aku nak tinggalkan dia... dari jauh aku nampak cikgu kat nursery tu dukung anak aku jumpa nenek yang kat nursery tu... tak tau lah dia diam ke tak.. aku teruskan perjalanan ke ofis dengan perasaan risau... kalu dia tak berenti nangis, mau aku cabut balik jumpa dia.... cuti pun.. cuti lah.

dalam kul 8, aku suh husband aku call nursery, cikgu cakap dia tido.. lega sikit hati aku.. adib... janganlah wat mama camni... mama susah hati tau kalu adib camni.. mama kena keje.. kalu mama kaya, mama dok jer umah jaga adib.. hari2 kita kuar jalan2 shopping..hehehe.. jumaat ni lepas mama habis keje kita balik jumpa nenek yerrr.... mama rasa nenek pun rindukan adib.. sebab bila mama call nenek.. suara nenek macam sedih... mama pun nak nangis ni.... uwaaaaaaaaaaaaaa

4 comments:

Beautiful day said...

anak kaksupun suka nangis si duan tu dulu masa umo baye baye adib nih..time hantar taska je nangis kuat..aitya tak reti den nak pujuk.den nak poie kojo lak tu tak leh lambat nnt naik merah punch kad nih..hehe.tawakal je la..so den poie je la ninggaikan dia ngan cikgu garang tu..hehe

Ayu Firzara said...

Biasalah tu...
ni namanya adib ni cucu yang mithali...
kalau dia tak rindu tu lain pulak maksudnya kan...
ehheheh...weekend nanti jangan dia taknak ikut kaknoor balik sini sudah....

oja said...

kaksu.. oja try nak antar jer dia kat nursery lepas tu terus drive gi keje.. tapi apakan daya.. jiwa oja ni sensitif.. oja tak leh tengok dia nangis... naperlah oja tak kuat macam org lain...:(

oja said...

ayu.. itulah yang menjadi masalah skrg.. nak balik umah nenek dia ke tak.. luah mati anak.. telan mati mak... camna ni.. dah la sabtu ni husband keje habis kul 5.. oja takut oja nangis sama2 ngan adib jer kat umah nanti... oh tidakkkk