07 October 2008

Raya - Part 3

masuk Part 3 lak... petang tu.. masa aku kuar dari bilik.. aku perasan baby( adik ipar aku) dok atas kerusi sambil tengok tv.. makna nya mak ngan ayah mertua ku dah sampai.. aku apa lagi.. haruslah meneruskan keje2 di dapur.. aku kan menantu yg rajin.. hahahhaha... tanya Uda apa nak buat, dia tanya aku pernah wat laksa tak???... dengan rendah diri dan tawaduknya, aku mengaku yg aku ni tak reti.. tak silap, sekali jer aku pernah buat untuk husband aku.. tu pun kena tengok resepi kat tangan. takkan aku nak ngaku aku reti wat.. mau semua org sakit perut..huhuh

tapi aku tak berenti disitu yer.. aku menawarkan diri untuk perisi kan ikan... keje tu aku pandai lah.. masa tengah memperisikan ikan.. mak datang membantu ku... mak terer woo.. masak laksa ni.. mak citer, mak selalu guna sardin jer buat kuah laksa.. tak yah susah2 isi ikan..

tengok.. menantu ngan mak mertua dok semeja sambil bergosip..hehehh

yang baju itam tu lah baby( adik ipar ku).. amboi... tengok jer ke??

ni lak Uda.. tengak masak kari ayam.. Uda ni pun terer masak tau

yg baju merah ni adik ipar aku gak.. adik bawah husband aku.. harry nama nya.. rajin tau dia ni... masih belum berpunya. kalu nak kenalan ngan dia, bgtau kat aku. nanti aku try adjust..huhuhu

Pak Uda ni tak berenti2 wat keje dari tadi.. dia tengah masak kuning ayam untuk berbuka nanti.

sedap tau masak kuning ni.. pekat.. pedas.. semua cukup.. terliur lah pulak...

inilah hasil lemag yg dah siap dimasak yer puan-puan.

ini lak kuah kacang yg nak makan ngan ketupat dan nasi impit.

dan yang terakhir... ini adik ipar aku gak.. selaku mandur kat dapur.. hahahhaha
dia ni diet... dah kurus tau.. ada gak aku menyendeng tanya tips.. tapi macam biasa.. tak sanggup woooo.. aku ni melayu tulen.. mana leh tinggal nasi..

dalam banyak2 gambar.. gambar laki aku jer takder.. mengelat yerrr.... gurau jer.. dia lah yg jadi photographer.. sian dia gambar dia takder...

2 comments:

Anonymous said...

amboi... siap nak adjust lagi kalu berkenan... nak tanya sikit ler puan oja... sanggup ker u beripar duai ngan kita org yg single2 kat sini ;-)

oja said...

sanguppppp sangat... leh oja buli lebih2 sikit... aku kan kakak....hahahhaahaa