11 April 2008

AKu SeDeY...

aku berasa sedih sgt.. sebak rasanya bila mengenangkan apa yg terjadi sekejap tadi...

citer dia begini... yg aku ingat masa tu aku tengah tunggu husband aku balik dari tempat kerje.. aku nak ajak dia cari umah seseorg... husband aku ikut jerlah kemana aku nak gi.. jalan ke rumah org tu sungguh luar biasa.. terpaksa menempuhi bukit bukau dan jalan yg tidak ber tar.
akhir sekali barulah kami sampai ke kawasan umah flat tersebut.. cari punya cari... tak jumpa gak.. hari dah makin senja.. yg aku nampak ada satu pasar mlm kat kawasan umah flat tu. aku yg tengah lapo ni berjalan lah ke situ mencari makanan..

tiba2 husband aku di sapa oleh seorg pompuan yg cantik... mula2 pompuan tu senyum kat aku.. aku wat bodo jer.. aku nak cepat.. dia asik ikut jer kami... dia cuba nak tegur husband aku... aku terus tarik tangan husband..

abg, jgn dengar cakap dia..
dia cuba nak perdaya kita..
adik baru jer baca dalam internet pasal org ni..
tak sangka lak kita ni yg dia nak jadikan mangsa.
nasib baik adiq baca email tau.... ( sambil aku menarik husband aku berlari ke kereta)

sampai ke kereta.. cepat2 aku masuk dan kunci kereta.. pompuan tu tak dapat kejar kami. selamat kami...husband terus drive sampai umah

masa kat umah.. aku baru terperasan ila ada kat umah aku.. dalam hati tertanya gak apa yg dia buat kat situ.. tapi aku wat tak tahu jer... mlm tu ada siaran langsung anugerah.. aku pun tak ingat anugerah apa... husband aku lepak tgk kat tv di dapur.. aku lak amik port tv atas umah ngan ila... tiba2 ila ajak aku kuar gi pasar malam cari makanan. sian pompuan ni.. lapo hujan2 ni... aku pun ok jerlah..

masa nak kuar umah tu, baru aku perasan yg aku tak ambil anak aku kat umah pengasuh.. jam menunjukkan pukul 11 malam... aku jadi gelabah.. aku bgtau ila yg aku tak jadi ikut dia gi pasar malam.. aku nak gi amik anak aku... berlari aku capai payung.. masa aku nak kuar tu.. aku terdengar suara budak menangis kat dapur dalam hujan lak tu.. Ya Allah.. tu anak aku.. aku terus berlari mendapatkan dia.. aku peluk dia.. yg aku perasan ada dua org budak dalam linkungan 5 tahun berlari balik lepas antar anak aku kat situ.. dorg berpayung.. tapi dibiarkan anak aku berjalan dalam hujan sorg2.. hati ibu mana tak sedih??? aku cepat2 dukung ebab..


~mcm ni lah rupa ebab dalam hujan tu.. baju pun serupa~


mama.. naper mama lambat amik ebab..
dorg tu jahat tau mama...
dah la kat sekolah tak dapat hadiah,
balik umah lak dorg pukul ebab tau sampai ebab jatuh guling2.. (ebab mengadu kat aku)

ebab sakit yer.. takper yer sayang
kita gi jumpa makcik tu
mama nak tanya apa yg dia buat kat anak mama ni.. ( aku cakap sambil nangis2 tgk anak aku yg diperbuat begitu)

tiba2 ebab yg dalam dukungan aku tu pengsan keletihan dalam dakapan aku... aku tengok sendiri kesan tapak kaki yg kecik itu di atas tanah di sepanjang perjalanan itu... aku terus menangis..

dan juga terus terjaga... AKU BERMIMPI SEBENARNYER.. kenapalah mimpi sedih begini yg aku dapat... terus aku mendapatkan kak mai untuk bercerita apa yg aku bermimpi tadi.. aku terlalu sedih...nak jer aku balik umah tengok ebab.

kak Mai menenangkan aku dan menyuruh aku menelefon anak aku manalah tau.. aku bersedih kat sini.. ntah2 ebab kat umah sedap2 tengah tgk TOM TOM BAK ( citer ni memang citer kegemaran anak aku)... sepantas kilat terus aku mendapatkan telefon..

Hello... abah, ma ada tak? ( masa tu abah aku yg angkat telefon)
Ma tak der.. ma gi buang sampah..
erm.. takperlah, nanti kak nor call balik... ebab wat apa?.. tido ke?
x lah.. tu tengah tengok TOM TOM BAK. (hehehhehe.. betul cakap kak mai)

aku ni jenis suka terbawa2 apa yg berlaku pada hari itu masuk kedalam mimpi aku. kadang2 tido 5 minit pun leh mimpi hebat2. memang tak sah kalu tak bermimpi..:)

No comments: