10 April 2008

LeWaT Ke oFiS

first time aku masuk lewat ke ofis.. selalunya akulah org pertama amik kunci bukak pintu ofis... aku lewat ari ni bukan apa.. aku kuar umah mcm biasa 6.30 am. masa aku drive tu aku rasa kete aku lambat pick up lah pulak.. tak laju mcm biasa...x mencecah 120km/j... mcm ada bau lak tu.. mula2 aku ingat maybe bau bekal waffles yg aku bawak. aku tak syak apa2 pun.. tiba2 aku terpandang temprature kete aku kat H.... Aiyoyo.... kete aku dah panas.. aku apa lagi.. berentilah kat tepi. lepas tu terus aku call husband aku.

sms dari husband aku
adq pasang double signal..
pastu bukak bonet.
kejap lagi abg sampai
~06.49am 10-04-2008~

aku pun kuar kete nak bukak bonet.. camner ni nak bukak bonet ni.. teraba2 aku mencari punat bonet.. last2 aku fedup sebab tak jumpa.. terus aku masuk balik dalam kete.. 3 minit lepas tu husband aku sampai.

apsal adq tak buka bonet?
dah try.. tapi tak tahu camner nak bukak.
erm.. x perlah.. gi amik air dalam bonet kete abg (ckp sambil senyum)

aku pun gi lah amik air... sambil tuang air kat enjin tu siap aku bebel lagi..

tu lah abg lama dah tak check kete adq.. asik keje balik lewat jer.. adik kan tak tau pasal semua2 ni...
ni tgk yer.. lepas ni wat sendiri yerr.. hehehhe





aku dah mula tarik muka 40... dia bgtau maybe kete aku tu tangki air nyer bocor.. dia suruh aku drive pelan2 ikut dia balik umah.. nanti dia antar aku gi keje.

aku pun bawak lah kete pelan2... siap pasanag double signal lagi.. aku gi u-turn kat jalan ke cyberjaya.. ntah camner leh salah masuk lorong.. aku kuar kat jalan menuju putrajaya lak.. adoi la... lepas satu2.. masuk putrajaya kete aku punya temprature high lagi... aku suh husband aku berenti.. nak sampai umah tu, mau empat kali berenti isi air.

Jalan nak ke umah aku tu ada polis trafik dok kawal lalulintas.. dia tengok jer kete husband aku ngan kete aku.. yerlah.. dua2 sekali pasang double signal.. hehehhee.. rasa mcm glamer lah pulak.

aku tinggalkan kete aku kat workshop dekat ngan umah aku. lgpun workshop tu tak bukak lagi.. husband aku patah balik ke putrajaya sebab nak antar aku keje. dia nk tunggu kete aku siap. sebab alang2 jer dia nak gi keje. dia amik cuti half day. kalu dia gi keje pun memang dah kena potong rm20 sebab lewat.. past tu siap kira lagi berapa minit lewat.. nanti dia potong lagi duit gaji. susah kan keje ngan peraturan jepun ni.. seminit pun berkira kau...

dalam kul 10.49 am. husband aku msg kete dah siap .. kena rm103..

balik keje ni aku tumpang kak emmy amik kete aku kat workshop.. harap2 kete aku lepas ni sihat walafiat.

No comments: